Periodare

Jag är träningsperiodare. Det innebär att jag sätter igång och tränar, då helst löpning men också lite gym och simning, med entusiasm. Ibland hinner jag bli i riktigt bra form, ibland bara sådär lagom i form och ibland orkar jag inte ens igenom de där helvetesveckorna i början, innan jag tappar lusten och verkligen inte kan motivera mig. För er som inte gör som jag, så är helvetesveckorna ungefär 6 stycken till antalet och de kännetecknas av att jag inte känner någon som helst form av tillfredsställelse under passet, tror inte att jag behöver förklara mer. Det är då jag förbannar mig själv att jag har slutat att träna, för det har jag gjort många gånger, för jag är ju periodare.  Men jag har just passerat helvetesveckorna och igår fick jag första känslan av att jag är stark och hade lite studs i stegen och då händer något i mig, plötsligt vill jag ha mer av den känslan. Så idag kan jag faktiskt säga att jag längtar till i morgon då nästa pass väntar!

Jag är även skrivperiodare. I perioder skriver jag massor och sen tar det stopp, fast orden slutar inte komma till mig, men det är som om jag inte riktigt kan finna lugnet att sätta mig ner och skriva. När det stoppet varat ett tag så börjar jag må lite dåligt och ofta känna mig lite trött och hängig. Det är då dagboken måste fram och när jag skrivit där ett par dagar, brukar jag hamna vid datorn och kan skriva igen. Jag vet ju hur jag fungerar, ändå så slutar jag att göra det jag mår så bra av.

Finns det fler som känner igen sig i att vara periodare? Jag har fler områden som jag är periodare inom, men som tur är så har jag inte fallenhet för alkohol!

 

4 thoughts on “Periodare

  1. Jag har fått rapport om att du är ute och springer….
    Men jag undrar hur ofta och hur långt du springer ?

Kommentera

