Godissug!

Jag kämpar med ett gigantiskt godissug idag. Jag går i skåpen och kollar, fast jag vet att där inte finns något gott. Det gör mig rastlös och ofokuserad. Har ju bestämt mig för att klara skriva ett inlägg varje dag i hundra dagar, men just nu känns det som om det är en omöjlig uppgift. Jag klarade av utmaningen att inte äta godis under januari månad men det var riktigt jobbigt i perioder. Det intressanta är att suget aldrig minskade i omfång. En del säger att det bara är att vara disciplinerad men det ordet vet inte min hjärna vad det betyder. För mig handlar det om att distrahera mig själv med saker som lockar för att kunna stå ut. 1 februari så var utmaningen över och jag åt choklad igen. Nu har jag mot alla odds lyckats pränta ner några rader och det är dags för att krypa till kojs. Hoppas att jag slipper drömma om godis och choklad!

Dagens klokskap: Den som påstår att lycka inte kan köpas för pengar har aldrig smakat choklad!

(vem som yttrat dessa synnerliga kloka ord är i alla fall för mig okänt.)

One thought on “Godissug!

  1. Klarar du sockersuget under en månad så fixar du detta (säger Peter som om han fick, just nu skulle kunna trycka i sig en hel Center-rulle….)

Kommentera

