Att ta möjligheterna när de dyker upp!

Eftersom jag inte känner mig helt kry i dag, så kom jag att tänka på detta underbara samtal med min dotter för något år sedan.

-Om det är någon som vill köpa snor, så kom till mig, säger min dotter helt apropå absolut ingenting. Jag bröt nästan ihop av skratt och tänker;  var får denna unge denna fantastiska affärsidé ifrån? Jag lyckadess sansa mig och fråga henne:

– Hur tänker du nu?

-Men mamma, du sa ju att du skulle sälja lite saker på blocket,  som du inte ville ha, och jag har mer snor än jag vill ha. ( Jag kan intyga att där var så att det räckte och blev över…)

– Vad skulle någon ha ditt snor till?

-Vad ska någon med dina gamla lampor?

Återigen förundrades jag över hennes öppna sinne och det rationella i att låta var och en fatta beslutet, om mina gamla saker eller hennes snor kan vara till nytta eller glädje för just den personen.

Jag önskar så att hennes sinne för att se möjligheter alltid ska få finnas kvar!

Hoppas att inte hjärnan ska kännas så trög i morgon som den gör idag…för då kanske jag kan spinna vidare på idén som finns i huvudet kring det här med att fånga möjligheterna…

Kommentera

