Singel

Idag fick jag frågan om varför jag lever själv. Jag försökte skoja bort det med att jag är kräsen och det går inte att köpa en karl på ICA. Personen som frågade skrattade, men frågade sedan mer allvarligt varför. Det tvingade mig att svara lite mer genomtänkt.

Under ganska lång tid så orkade jag inte ens tänka tanken på en ny relation, hade liksom fullt upp med att bara överleva i min nya vardag som singelmamma. Sen växte längtan efter tvåsamhet till sig och jag började ”upptäcka” män igen. Jag har lärt känna mig själv, idag vet jag vad som är viktigt för mig och vågar lyssna på mig själv. Jag har träffat på bra män under mina singelår men jag har inte fått det att fungera fullt ut för mig, och då är jag faktiskt hellre själv. Det finns säkert en viss rädsla i att våga riva murarna, men det är inte det svåraste som jag känner det. Det svåra är att hitta en man vars utseende jag fastnar för, med en själ jag längtar efter och sist men inte minst ett intellekt som jag vill utforska. Sen är där lite praktiska saker som måste fungera runt omkring också….även om jag vill tro att kärleken övervinner allt!

En kort förklaring till varför jag lever själv…enligt mig!

2 thoughts on “Singel

Kommentera

