Förändring

Har idag satt upp ett nytt citat på mitt kontor; Om du letar efter en person som ska förändra ditt liv, titta dig i spegeln.

Jag kände att detta citat är lika värdefullt för mig själv, som det antagligen är för en hel del människor som träffar mig i jobbet. Det är lätt att tro att någon annan ska fixa så att mitt liv blir perfekt, utan att jag behöver anstränga mig det minsta. Misstänker att de flesta av oss människor är ganska bra på att lura oss själva, då är det svårt att ta på sig skulden eller se sitt eget ansvar i sin situation.

Ibland får vi nog och då bryter vi gamla mönster, då sker en förändring. För att lyckas med förändring så krävs ofta mod, tålamod och inre motivation hos mig själv.

Jag har under veckan funderat mycket eftersom Cancer har påmint mig om tidsperspektivet. Påminnelsen om att allt är ändligt och det är det är upp till mig att göra det jag vill av mitt liv, är jag tacksam för.

 

Kommentera

