TV -gnäll!

Jag tycker att det har blivit sämre och sämre program på tv. Inte mycket som kan fånga mitt intresse, tycker att det är uttjatat med melodifestivalen och Let´s Dance. Alla dessa såpor som farmen, Paradise Hotel och Big Brother känns så 90-tal, att inte ens konflikterna känns äkta längre. Sen söker singelmammor och bönder partners på tv, något jag har väldigt svårt att förstå mig på, för det är för mig ett väldigt privat område. Inte ens inredningsprogrammen lyckas förnya sig så att det känns fräscht längre, vilket är så synd.

Där utöver är det här med lite avlagda kändisar som måste sitta i alla tv-soffor och delta i alla tävlingar. Ibland undrar jag om vi inte har fler kändisar eller intressanta människor, än att vi måste återanvända dem i program efter program. Eller finns det någon klick av kändisar som inte vill hänga ut hela sitt liv?

Vi pratade om detta ämne på jobbet idag och då sa en kollega:

–          Ja nuförtiden är det inte många program som kan hålla en vaken längre!

Nu sitter jag förövrigt och slötittar på en 21-årig film Jagad…

One thought on “TV -gnäll!

  1. Låt oss säga vi tittar på TV två-tre timmar om dagen(inget ovanligt).
    Det blir många timmar på en månad samtidigt som vi klagar över att tiden inte räcker till…En arbetskamrat berättade om allt hon gjorde på kvällar och helger och vi andra förundrade oss över allt hon hann med.
    Till sist fick vi en förklaring : TV:n hade gått sönder för två månader sen och hon hade inte brytt sig om att reparera den…….

Kommentera

