Sorgens dag

Denna dag började med besked om döden. Min vän Åsa har lämnat denna jord och gått vidare till Nangijala. Hon kämpade tappert mot cancern i hennes kropp i flera år, men igår tog kampen slut. Hon somnade in.

Vid vårt sista samtal så sa hon. Vi ses på andra sidan om si så där 50år. Jag kunde inte bemöta det, men jag hoppas att det blir så. Att vi ses alltså. Jag känner att vi hade så mycket kvar att lära känna av varandra, vi fick bara ett ynka år av vänskap men den blev djup av flera anledningar, en av dem var cancern. Det var också cancern som satte stopp för vår vänskap här och nu.

Någonstans har jag läst att en del människor kommer in i ens liv som änglar på tillfälligt besök och just så känns det med Åsa. Hon kom på tillfälligt besök i min värld, men lämnade kvar ett stort avtryck. Är trots saknaden, så tacksam för att jag fick chansen att lära känna dig, Åsa!

Mina tankar går nu till din man och dina pojkar, Åsa. Tre människor som har det oerhört tungt nu och som ska leva vidare med dig i minnet. Det kommer ta tid innan de kommer kunna le åt de fina minnena men det kommer en dag då de kan det.

 

One thought on “Sorgens dag

  1. Så oerhört sorgligt att läsa men ändå så fint skrivet. Mitt hjärta blöder för Åsa och hennes familj.

Kommentera

