Tacksamhet

Idag känner jag tacksamhet för att jag fick ett så mysigt samtal med min yngsta dotter idag. Jag återvänder alltid till att öva mig på att känna tacksamhet när jag inte mår helt hundra. Tiden efter min separation från mina flickors pappa, så tvingade jag mig själv att skriva ner minst 20 saker jag var tacksam för varje dag. Då var det fruktansvärt svårt att komma på en enda sak att vara tacksam över, det blev små saker som att jag kommit ur sängen, att jag borstat tänderna och att jag fått en kram av min dotter. Det kändes alltid bra att ha gjort det, jag kan inte riktigt förklara hur det kommer sig, men jag vet att det ändrar mitt tänk. Det vrider min blick mot det som är positivt hur tråkig och tuff dagen än är. Idag nöjer jag mig med tre;

Idag är jag tacksam över att jag har lyckats hålla alla projekt flytande under dagen.

Idag är jag tacksam att jag får ha mina två tjejer här hos mig extra länge.

Idag är jag tacksam att jag har fått prata med andra som också kände Åsa.

Vad är du tacksam för just idag, en vanlig regnig tisdagskväll?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

