Sommartid

Solen har värmt mitt ansikte både i går och idag. Så härligt att kunna gå omkring i bara t-shirts och jeans. Ljuset och solen gör att jag mår så bra, att jag faktiskt kommer på mig själv med att le, fast jag har gjort en massa måsten.

Idag har vi ställt om klockan till sommartid. Det här med sommartid är ju lite speciellt. Varje land får själv bestämma om man ska ha det eller inte. Sverige har haft det sedan 1980. Det finns länder som har valt att ha ”sommartid” hela året och andra som valt att inte ha sommartid alls. En del hävdar att ändrandet av tid gör att till exempel boskap blir stressade och inte mår bra av ändring av tex mjölkningsrutiner. Hade jag fått bestämma så hade vi sommartid hela året så att vi fick så mycket ljusa kvällar som möjligt.

I kväll låter jag tankarna virvla runt och hamnade hos Gyllenetiders Hej Hej sommartider! Denna glada låt som verkar ha blivit odödlig. Den ingår i min städlista på spotify! Städning är bland det tråkigaste som finns, tycker jag, men det blir lite roligare att bjuda upp Herr Svabb till discotoner!

 

 

Kommentera

