Det räcker nu.

Jag är inte intresserad av fotboll, men de som är det får gärna vara det för mig.

Vissa tror att slagsmål hör till fotboll. Men det som hände igår i Helsingborg har inget med fotboll att göra. Det är ett våldsbrott. Det är ett övertramp mot mänskliga rättigheter och yttrande frihet. Det har inte med sport att göra överhuvudtaget. Jag känner mig lite uppgiven och väldigt besviken på vart mänskligheten är på väg när det är ok att slå ihjäl en kille för att han hejade på ”fel” lag.

Jag beundrar manifestationen i Helsingborg i kväll. Det är bra att människor samlas och talar om att våld är inget vi står bakom. Visar på viljan att  kunna gå på fotbollsmatch och heja fram sitt lag utan rädsla. Visar att på ren skånska, Det är nock nu! Jag hoppas att alla med makt i detta fall tar på sig ansvaret att kämpa för att våldet ska bekämpas genom lagar, bestämmelser och sanktioner.

Så oerhört tragiskt är detta. Det räcker nu!

Kommentera

