Mattankar

Matlagning är inget jag är fascinerad av. Jag kan visst laga mat och brukar inte få klagomål, men det roar mig inte. Däremot så äter jag gärna god mat och gärna med ett glas rött till! Jag tittar aldrig på matlagningsprogram, för jag blir bara sugen på att äta mat, det ser ju oftast väldigt gott ut. Jo, förresten det finns ett undantag, jag tittar på Trädgårdsonsdag (eller vilken dag det nu är…). Nej, jag är inte särskilt intresserad av trädgård heller, men där är en person som fångat mitt intresse, Tareq Taylor som lagar fantastiska enkla maträtter. Han har en så härlig inställning till mat och jag har faktiskt lagat några av hans recept. Han gjorde rödbetssoppa i kväll som jag bara måste prova. Dessutom så har Tareq gjort ett mycket fint sommarprat på P1 som är riktigt örongodis. Det bästa med både öron och ögongodis är att det gör inte en tjock!

 

 

Kommentera

