Glöm inte att vi har det så bra

Det finns dagar då livet inte är så roligt och jag helst hade velat ligga kvar i sängen. Dagar då regnet piskar mot fönsterrutan och jag känner att jag inte räcker till. Dagar då saker går fel och jag känner att jag inte är tillräckligt bra.

Idag så fick jag en påminnelse hur bra jag har det. Mötte en människa som befinner sig på verkliga botten, som idag inte har en krona kvar på kontot, som behöver vård och mediciner men som inte kan betala för det, som har ett kilo makaroner och en bytta smör att äta fram till den 25 april. Dessutom så finns inget nätverk av familj och vänner att få stöd av. Hänvisad till vårt samhälles goda vilja.

Vill påminna alla idag om att de flesta av oss har det väldigt bra. Det finns sätt att hjälpa sina medmänniskor. Det gäller bara att tänka till! Kom också ihåg att kramar, kyssar, vänner, leenden, sömn, kärlek, skratt och goda minnen är gratis! De är också skattefria!

 

Kommentera

