Brita

Ibland blir jag nästan förälskad i dikter, sånger eller texter. För flera år sedan så hörde jag denna fina dikt av Brita af Gejerstam.

jag har en hemlig trädgård,
som ingen annan når,
i den följer jag dolda stigar,
men undviker täta snår,
bländas ibland av solen,
och känner en doft av viol,
den vackra steniga muren
lyser av kaprifol
jag skördar mina frukter,
och njuter av mitt vin,
min hemliga trädgård är fridlyst,
för den är bara min.

Min tolkning är att detta handlar om hjärnan, alla har en egen hjärna som är helt unik och som är rolig att utforska och som kan överraska i bland! Denna tolkning är min men delas säkert inte av ”de som kan”.

Brita är en spännande person som faktiskt föddes och levde sina första 6år i Klippan. Hennes far var direktör på Klippans Pappersbruk. Brita blev 101år och tackvare henne så fick vi möta Nalle Puh på svenska!
hon ska ha varit sommarväder på P1 2002. Detta ska jag nu söka upp i podarkivet och om jag hittar det lyssna på det när jag klipper gräset!

Kommentera

