Bild

Idag har jag inhandlat lite småsaker att fylla påskäggen med. Jag brukar lägga i tex läppglans, pysselsaker och solglasögon så att det inte bara blir godis. Hörde i dag på nyheterna att i snitt äter svenskarna 17kg godis per person och år. Jag förvånades inte av mängden, trodde faktiskt det var mer. Ofta när jag är och handlar så förundras jag över vilka stora påsar med godis som ligger i vagnarna. Tänk vad storleken på påsarna har ändrats. Tror att det är många som känner igen bilden ovan. Köptes det 10 bitar godis i en sådan påse så tyckte jag att jag hade mycket godis! Vad skulle du vilja ha i ditt påskägg?

2 thoughts on “

  1. En flaska gott rött vin, ett par stearinljus och choklad av bästa sort… då är jag tacksam mot påskharen 🙂

Kommentera

