Långfredag

Idag är det långfredag. Fredagen då man ska ha tråkigt, enligt religionen tror jag. Jag har aldrig varit mycket för att ha tråkigt och det är väldigt sällan som jag har tråkigt. Har för det mesta alltför många idéer för att jag ska hinna med att förverkliga alla. Fick när jag var liten ibland höra att det var bra att ha tråkigt, för då uppskattade man mer att ha roligt. En sanslöst konstig logik i mina öron, men sen har jag aldrig haft samma logik som alla andra. Livet är för kort för att ha långtråkigt, speciellt om man är ledig och inte ens får betalt för det! Så jag hoppas att du har haft en riktigt bra långfredag och att du inte haft långtråkigt!

Kommentera

