salta vindar

Det är härligt med sol,hav och salta vindar. Har varit hemifrån i lite mer än ett dygn,men verkligen fått vila från vardagens måsten. Jag förundras alltid över hur ett miljöombyte kan skapa nya banor i hjärnan. Jag känner att jag har fått lite nya tankar av att umgås med andra människor under lite längre tid. Jag är till exempel nästan övertygad om att jag ska springa ett traillopp i Göteborg om 7 veckor. Har aldrig sprungit ett traillopp, men som gammal orienterare så trivs jag bäst på skogsstigarna så helt bortkommen bör jag inte vara.

Har idag njutit av solens värme, vågornas kluckande,tjejernas skratt och energi. Har tillbringat timmar på stranden med promenader, suttit och solat, byggt ett stort sandslott och plockat snäckor och drivved. Gör gott för en stressad själv som min.

Hoppas att du njutit lika mycket som jag av påsk ledighet en!

2 thoughts on “salta vindar

  1. Låter som om ni haft det riktigt skönt. Att få tillbringa några dagar vid havet måste vara underbart.
    Själv har jag upplevt vitsippor i sådan mängd att skogen såg ut att ha en vit heltäckningsmatta. Små, små ljusgröna blad på träden. Skönt trött i kroppen efter ett par dagars trädgårdsfixande. Lite ljusare, lite varmare.

Kommentera

