Förra året råkade jag upptäcka en trädgård som är öde, huset är borta sedan några år. När jag gick där och spanade så såg jag en fantastisk pion, vita stora maffiga blommor med lite rosa insprängt i mitten. Att den dessutom doftade var ju en trevlig bonus. När jag såg den så plockade jag en bukett och satte i vas. Redan vid detta tillfälle funderade jag på om jag skulle gräva upp plantan och sätta den i min trädgård men det blev inte av.

Idag tog jag en promenad till samma trädgård och letade reda på plantan. Hittade den och funderar ännu mer på att gräva upp den…frågan är bara om det är stöld eller inte. Jag berättade för min mamma och hon sa:
– Vad funderar du över, det är bara att ta den!
Hmm, vi har lite olika uppfattning om rätt och fel ibland.

2 thoughts on “

  1. Pioner sägs vara lite knepiga att flytta.Eftersom den är en vår/sommarblommande sort är det säkrast att flytta den på hösten i så fall. Angående samvetet kan du väl se det som ett långt lån….

Kommentera

