Hushållsarbete

Det är så tråkigt med Hushållsarbete.Vilken tur att jag föddes vid den tidpunkt jag gjorde, för hur skulle det gått om jag inte hade hjälpmedel som diskmaskin, tvättmaskin och dammsugare? Jag inser att jag hade varit en kass hushållerska och är faktiskt tacksam att jag får göra det jag är bra på i mitt yrkesliv. Sen får jag försöka stå ut med allt hushållsarbete hemma.

Tvätten och städningen är värst. Så otacksamma uppgifter. Jag tömmer tvättkorgen och snart är den full igen. Hur går det till? Nu när jag ändå funderar kring tvätt är det någon som kan besvara hur det kommer sig att det försvinner strumpor under tvättprocessen. Jag har en hel burk med singlar…ensamkommande strumpor!

nej nu måste jag tömma diskmaskinen och hänga tvätten!

Kommentera

