Trail

Ibland så undrar jag varför vi måste använda engelska ord när vi har svenska. Jag tycker att vi utarmar vårt språk, inte berikar. Jag är kanske gammeldags som irriterar mig på detta, kanske borde jag bara hänga med och vara modern.

frågan är om jag vill hänga med och vara modern. Jag förnekar inte att jag faller dit emellanåt och använder både engelska ord och förkortningar, försöker dock tänka på det. Min kärlek till det svenska språket och det skrivna ordet bara växer och då känns det dumt att förstöra det!

har idag sprungit en trailrunda, förstår inte varför man kan säga terränglöpning!?!

Kommentera

