Helt tagen av programmet Project Playground som går påTV3 nu. Vilka fantastiska unga tjejer som har drivit igenom sin dröm om att stötta och hjälpa barn och ungdomar till en bättre barndom i en kåkstad i Kapstaden. Jag beundrar alltid människor som gör skillnad och som gör det med sitt engagemang. Tårarna bara strömmar nerför mina kinder. Det är så fint och jag blir så varm i hjärtat av att man även låter funktionshindrade få en plats i deras verksamhet och låter dem utvecklas.

I Sverige har vi kommit en bra bit längre, men vi får inte glömma bort att det finns barnfattigdom även i Sverige. Det finns barn som inte får så mycket mat som de behöver, som inte får nya glasögon vid behov, som inte har vantar att sätta på kalla händer, exemplen är många. Det var upptäckten av att dessa barn fanns i min närhet som gjorde att jag engagerade mig i Rädda Barnen lokalt. Jag har varit aktiv men just nu räcker inte tiden till för ett engagemang rent fysiskt. Jag vill gärna återigen stå med insamlingsbössan för jag vet att det gör skillnad både för barn i vår närhet men också för barn i världen!

Bli gärna medlem i Rädda Barnen och du får en riktigt intressant tidning ett par gånger om året!

Ingen kan allt men alla kan något!

 

 

Kommentera

