Tiden rann iväg…

Har suttit och ritat i flera timmar. Har utforskat olika ritappar på min platta och tycker det är superkul! Har en saga som jag tänker rita egna bilder till. Jag önskar bara att jag kunde mer om tekniken, för det är den som begränsar mig och emellanåt gör mig helt frustrerad. Jag blir alltid lika förvånad över hur snabbt tiden bara kan rusa iväg när jag blir som uppslukad av något. Det är inte så ofta det händer längre, men jag har ofta svårt att slita mig när jag tycker något är roligt. Fast jag vet att jag borde vänta tills jag har mer tid, så drar jag ofta igång projekt just för att jag inte kan vänta. Ett lysande exempel är att jag fick ett skåp en vecka innan jul, som jag redan hade bestämt att det skulle bli vitt och det var tvunget att det skulle slipas och målas just i köket. Påbörjade detta projekt entusiastiskt redan samma kväll som jag fått hem det. Räknade inte riktigt med hur många gånger ett brunt skåp måste målas innan det blir vitt, många kan jag avslöja, och det blev många nätter, men det blev just så fint som jag hade tänkt mig!

Egentligen så borde jag idag gjort en del av mina ”måsten” som står på listan att fixa, men bytet av den trasiga duschslangen kan vänta till i morgon, tvätten ligger kvar och allt annat är det ändå ingen annan som gör… det finns kvar och det kanske inte inspirationen och lusten till att rita gör i morgon!

 

 

Kommentera

