Husmorskurer

Jag håller på att bli tokig på kalkfläckarna på väggarna i duschkabinen. Har ägnat mig åt att försöka lösa detta under helgen med diverse kemikalier utan att få till det där riktigt skinande resultatet. Har just läst ett husmorstips att man kan använda ättikslösning. Har strukit på det på ett mindre område och låter det nu verka. Jag undrar om detta kommer göra underverk eller kommer mitt badrum lukta inlagd smörgåsgurka? Jag har i alla fall försökt.

Tror att vi ofta tar till oss reklammakarnas alster och köper produkter som vi egentligen inte behöver, om vi bara hade tagit oss tid att fråga efter smarta husmorsknep. Miljöförstöringen är gigantisk på grund av våra kemikalieutsläpp. Jag får aldrig några husmorstips, kanske är jag fel generation eller så rör jag mig bland människor som också kör med Vanisch och liknande snabba lösningar.

Har dock ett husmorsknep som brukar fungera fint för mig. Svart silver blir blankt och fint om man lägger en bit folie i botten av en skål lägger i tex besticken, Häller på hett vatten så mycket som behövs för att täcka silvret. Strö i ca 2,5 msk salt per liter vatten. Se till att silvret kommer i kontakt med folien. Vips blir besticken blanka!

Tips som är beprövade mottages tacksamt, speciellt om det kan minska kemikaliemängden!

Kommentera

