Blött och grönt

Det är blött och grönt i skogen kan jag berätta. Under min invigningsrunda av mina ny fina joggingskor så vräkte regnet ner och det var vattenpölar och mindre bäckar i stället för stig. Det var ingen skön runda. Men efter att jag hade skalat av mina droppande kläder och stått länge i duschen, så var jag så nöjd med att jag gav mig ut. Motion fungerar nästan alltid som hjärnrensare för mig speciellt när det är stressigt runt mig. Jag blir ofta överraskad av vilken effekt motion har på mig. Speciellt när jag har haft ett uppehåll och börjar med löpningen igen. Tankarna är lite klarare och det är inte helt ovanligt att jag har hittat en lösning på bekymmer eller problem när jag har sprungit en runda i skogen.

Mötte en man i skogen, som jag känner lite grann. Han gick med sin hund och sa: Du är så hurtig! Jag svarade: Jag försöker! Hans kommentar gav mig faktiskt lite extra spänst i benen en liten stund, för jag vill ju faktiskt vara hurtig!

 

Kommentera

