Grubbel…

Idag har jag väldigt svårt att få ner mina tankar i skrift. Jag har en person i min närhet som jag inte vet var jag har. Det är tungt att vakta sin tunga, hela tiden med en känsla av att inte säga fel sak och att det kan komma i en annan förvrängd form. Jag inser att jag har haft turen att umgås med människor som vill mig väl. Har till och med blivit tuffare med att sortera ut de som suger energi. Så jag är ovan vid att människor vill mig illa. Jag tror på kommunikation och ärlighet, men det är svårt när man vid flera tillfällen har upptäckt att den andra inte har samma grundstomme. Är det något som gör mig riktigt ledsen och arg så är det dolda agendor och förtal. Känner att det gör mig lite ledsen över situationen.

Kommentera

