MSP

Nu har jag också en egen MSP profil. Kanske bäst att jag förklarar för er över 12år…MovieStarPlanet. Denna plats har fullkomligt trollbundit mina tjejer och jag ville veta hur det fungerar. Så mina tjejer har idag gjort en egen ”gubbe” till mig. Det var ingen lätt uppgift att välja hur hon ska se ut, allt från hårfärg till färg på kläder och glöm inte ett matchande läppstift sa min sex-åring. (i mitt huvud tänker jag ”men hallå var är världen på väg?”) Jag är novis på sidan ännu men det finns en chatt-funktion, ”platser” där man kan träffa vänner tex stranden och i skolan, man kan ställa upp i modetävlingar och om man blir framröstad så vinner man kläder till sin gubbe och kommer till nästa nivå. Man kan hitta sina riktiga vänner i MSP och chatta med dem om man kan läsa och skriva förstås, men jag undrar hur många 6-8åringar som klarar av det. Det är en glitter och glamourvärld som inte finns på riktigt och det är extremt ytligt. Jag hade tyckt det var kul att få välja personligheter för att få lite mer djup, men det beror nog mer mig och min läggning, döttrarna bara skakade på huvudet!

 

 

En skön dag med värme

Karp simmar mot strömmen

 

One thought on “MSP

Kommentera

