Brev

Jag hade brevvänner under min uppväxt. Mötte kompisar på semestrar och en del skrev jag till under flera år, andra blev det bara några få utbyten med. Det som lockade mest med att ha brevvänner, var att det kom ett brev i brevlådan som var bara till mig, att någon faktiskt tog sig tid att skriva några rader till mig, med sin helt unika handstil. Att få dela en annan människas liv, om än på avstånd, har alltid fascinerat mig. Det är spännande att höra om vad som är viktigt för en annan vanlig men ändå unik människa.  Jag tycker faktiskt att det är lite synd att jag inte får några handskrivna brev i min brevlåda, men å andra sidan skickar ju inte jag heller några handskrivna brev. Kanske dags att börja? Jag skulle bli glad i alla fall!

Kommentera

